Sunday, November 15, 2009

Gymnasium Rakyat Seremban

Aku tergerak nak bercerita atau berkongsi sesuatu tentang kesihatan ..
Aku peminat bersenam juga masa aku duduk melaka pelbagai aktiviti yang ada specially senam robik dan lepas tue aku join pergi gym tapi senam lebih pada cardiolah tak pula nak bina badan ..
Then bulan enam aku kena pindah .. aku stay seremban so tertinggal beberapa bulan exercise rindu ma .. aku cari sekitar senawang tapi susah tak ada ada pun mahal .. lalu aku tanya nico dia cakap ada gymnasium rakyat kat rahang .. so beberapa hari lepas aku pergi lah best giler lama tak pergi kan berpeluh .. slow-slow dulu badan naik cepat nak turun lambat kan ..
then sabtu aku pergi lagi bersama-sama nico .. di kata syok juga bersenam dekat gym lebih selesa dan senang berpeluh .. yelah ada treadmill tu yang best .. lepas tue berbasikal dapat satu jam pun ok burn calorie seratus ke dua ratus .. then buat sit up .. simple .. tapi alright sini peralatan .. cukup
Harga mahal juga lah tak berbaloi pergi hari-hari satu sesi 2 jam biasa RM5.00 tapi tak ada monthly pergi hari hari kopak .. tadi aku pergi aku complete main 2 jam aku cakap dengan nico nanti nak try complex sukan paroi dengan situ ada gymnasium rakyat juga ada montly .. murah sikit berbaloi .. tak pergi hari-hari tapi seminggu dua kali dah jimat sikit .. but sini aku share lah tentang gymnasium rakyat nie .. serba sedikit ..














Gambar dari laman web Majlis Perbandaran Seremban Negeri Sembilan
Keterangan lanjut Boleh clik kat link MPS


Hope aku dapat kurang kan sedikit pun jadi lah .. :)

3 comments:

  1. wah!
    dah lama tak senamrobik!
    last skali time dekat practical dulu laa
    hehehehe

    ReplyDelete
  2. ermm nice tempat nye.. selalu kalo gym rakyat je, instrument sumer buruk2.. tempat ni lawa.. nak lagik best celebrity fitness.. tapi mahal gilos.. huhu

    ReplyDelete
  3. Yeah Celebrity Fitness tu pendapatan kena 4000 sebulan .. mahal tue .. he he

    ReplyDelete